مجتمع فرهنگی تربت حیدریه نیمه کاره رها شده است
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

 

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فرهنگی شهرستان تربت حیدریه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره رها شده است.

ابوالقاسم خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: در سایه وحدت و همدلی مسئولان شهرستان تربت حیدریه، زمینه‌های رشد و توسعه این شهرستان فراهم شده است و در ابعاد مختلف شاهد توسعه تربت حیدریه هستیم.خسروی

وی بیان کرد: دانشکده علوم پزشکی شهرستان در سال‌های اخیر به دانشگاه ارتقا پیدا کرد و دانشگاه فرهنگیان نیز در حال حاضر دارای 500 دانشجو است که همگی در استخدام آموزش و پرورش هستند، همچنین دانشکده فنی و حرفه‌ای این شهرستان نیز به دانشگاه ارتقا پیدا کرده است و همچنین شش رشته جدید به دانشگاه آزاد شهرستان اضافه شده است.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: همچنین شعبه‌ای از دانشگاه آزاد شهرستان، در کدکن و مه ولات راه اندازی شده است.

خسروی اظهار کرد: در بخش اقتصادی نیز، بزرگترین مجتمع فولاد شرق کشور با اعتباری بیش از چهار هزار میلیارد تومان در تربت حیدریه راه اندازی شده است و در مرحله اجرا قرار دارد و می‌تواند به آرزوی 20 ساله مردم تربت حیدریه در زمینه راه اندازی این کارخانه پایان دهد.

وی بیان کرد: در زمینه مباحث فرهنگی باید از وزیر ارشاد دوره قبل گلایه داشته باشم، زیرا در تربت حیدریه قبل از انقلاب، بزرگترین سینمای استان وجود داشت و سپس به بهانه بازسازی تخریب شد، در دولت آقای احمدی نژاد، مقدمات ساخت مجتمع فرهنگی این شهرستان آغاز شد اما با وجود 75 درصد پیشرفت فیزیکی نیمه کاره رها شده است در حالی که شهرستان‌های همطراز تربت حیدریه در حال حاضر، سه برابر این شهرستان امکانات فرهنگی دارند.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: وزیر ارشاد قول داده‌اند این پروژه به زودی افتتاح شود و اگر این مسئله محقق نشود به عنوان نماینده مردم شهرستان این مسئله را پیگیری می‌کنم.

خسروی افزود: شهرستان تربت حیدریه دارای 350 هزار نفر جمعیت است ولی سالن سینما ندارد و از این بابت بسیار گلایه مند هستیم.

وی گفت: 90 دصرد زعفران دنیا در ایران تولید می‌شود که نیمی از آن در شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه تولید می‌شود اما بی تدبیری مسئولان سبب شده در فصل برداشت قیمت زعفران به نصف کاهش پیدا کند و این برخلاف انتظار مردم است.

خسروی با اشاره به کارگاه‌های ابریشم کشی در تربت حیدریه و فعالیت در این زمینه گفت: دو هزار و 500 کارگاه در شهرستان بایگ تربت حیدریه فعال بوده است که در حال حاضر به کمتر از 500 کارگاه رسیده و دو هزار کارگاه در 10 سال اخیر تعطیل شده‌اند و نزدیک به پنج هزار نفر نیز بیکار شده‌اند.

انتهای پیام/





تاریخ: شنبه 14 دی 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 40
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 387
بازدید کل : 110126
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت